آغاز به کار سرویس آمازون Prime در چین

محمد خان بیگی
شنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
آغاز به کار سرویس آمازون Prime در چین

سرویس آمازون Prime که اکنون بیش از 63 میلیون نفر مشترک دارد، از این پس در یکی از بزرگترین بازارهای دنیا یعنی کشور چین نیز در دسترس خواهد بود. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.


این فروشگاه خرده فروشی اینترنتی اعلام کرده کاربران چینی نیز از این پس قادر خواهند بود تا از ارسال رایگان و نامحدود میلیون ها قلم کالای داخلی، و همچنین اقلام مشخصی از برخی تولیدکنندگان خارجی بهره مند شوند.
به عنوان بخشی از یک طرح تشویقی که تا ماه بهمن ادامه خواهد داشت، آمازون بهای عضویت 188 یوآنی (حدود سی دلار) را برای نخستین سال عضویت ارائه کرده است. پس از به پایان رسیدن این مدت، بهای عضویت در طرح آمازون Prime به 388 یوآن چین (حدود 60 دلار) برای هر سال خواهد رسید.


آمازون گفته زمان تحویل برخی بسته های مشخص در چین ممکن است بین پنج تا نه روز به طول بیانجامد، به ویژه بسته هایی که از آمریکا یا سایر نقاط خارج از چین به این کشور ارسال می شوند.


آغاز به کار آمازون در چین را می توان اعلام جنگ رسمی این شرکت به رقیب چینی اش یعنی علی بابا دانست. فروشگاه خرده فروشی آنلاین علی بابا در چین در حال حاضر بیش از 434 میلیون کاربر دارد و از این پس باید در حفظ سهم خود از بازار با رقیب آمریکایی اش رقابت کند.


حال سوال اصلی این است که واکنش این غول چینی به این خبر چه خواهد بود. باید منتظر بود و دید که کسب و کار آمازون در چین نیز همچون آمریکا پرسود و رونق خواهد بود یا اینکه رقبای چینی، عرصه بر این مهمان ناخوانده تنگ خواهند کرد.



ارسال نظر

تصویر امنیتی بالا را به صورت عددی وارد کنید
نظر شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد.
پادکست رادیویی تک شات