اپل با کاهش سهم بازار در چین، به بازار هند چشم دوخته است

پریسا قره گوزلو
پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
اپل با کاهش سهم بازار در چین، به بازار هند چشم دوخته است

چین بزرگترین بازار جهانی اسمارت فون است که در عین حال بازار بسیار باارزشی برای اپل و آیفون است. اما اوضاع اپل در این کشور مانند سابق نیست. در سه ماهه آخر مالی و زمانی که برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این کمپانی، گزارش ها از کاهش فروش آیفون حکایت کرد، مشخص شد که در منظقه چین شامل کشورهای هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و چین فروش آیفون 26 درصد کاهش یافته و به 12.49 میلیارد دلار افت کرده است. در ادامه خبر با تک شات همراه باشید.


به گفته Counterpoint Research، در سه ماه گذشته آیفون 10.8% از سهم بازار چین را در اختیار داشت که 12% نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افت کرده است. بلومبرگ اعلام کرده است که کاهش سهم بازار در چین اپل را در بزرگترین بازار خارجی اش ناکام کرده است.


در حال حاضر برندهای محلی در حال تصاحب سهم اپل هستند. 53% اسمارت فون هایی که در سه ماهه گذشته در چین به فروش رسیدند از محصولات کمپانی هایی بودند که نام آنها برای خریداران بسیار آشنا بود یعنی: شیائومی، هواوی، ویوو و اوپو. به همین دلیل هم اپل توجه زیادی را به بازاری جلب کرده که به زودی به دومین بازار اصلی اسمارت فون تبدیل خواهد شد؛ هندوستان.


فصل گذشته فروش آیفون در هند 53% رشد را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد. تنها مشکل موجود در خصوص این بازار درآمد سرانه پایین در این کشور است که معادل 1500 دلار است. خریداران هندی که توان خرید گوشی های بالا رده را ندارند، به ناچار به گوشی های ارزان قیمت روی آورده اند. 70% گوشی های جدیدی که سال گذشته در هند خریداری شدند 150 دلار یا کمتر قیمت داشتند. پرفروش ترین محصول اپل در هند در حال حاضر آیفون 5s است که 300 دلار قیمت گذاری شده است. اپل که در تلاش است محصولات خود را با قیمت کمتری عرضه کند در فکر است تا مجوز فروش آیفون های تعمیرشده را در هند کسب کند که دولت هند تا این لحظه با این درخواست موافقت نکرده است.



ارسال نظر

تصویر امنیتی بالا را به صورت عددی وارد کنید
نظر شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد.
پادکست رادیویی تک شات