12:20

دانلود بررسی بازی Call of Duty: Infinite Warfare + ویدیو به زبان فارسی

سرانجام بازی Call of Duty: Infinite Warfare کمپانی اکتیویژن و استودیو اینفینیتی وارد برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه شد و در ادامه قصد داریم تا به نقد و بررسی این اثر بپردازیم. با تک‌شات همراه باشید.

 

مجموعه میلیون دلاری Call of Duty حالا به سیزدهمین ایستگاه خود رسیده و استودیو اینفینیتی وارد، بازی Call of Duty: Infinite Warfare را ساخته و پرداخته کرده است. آیا این بازی توانسته تا انتظارات مخاطبان خود را برآورده کند یا باز هم یک سال گذشت و این سوال تکراری، بی‌پاسخ ماند؟

 

اینکه چطور و چگونه اکتیویژن باید بتواند تا فلش سود‌آوری و محبوبیت سری Call of Duty را به سمت بالا ببرد، شاید پاسخش را بتوان مقداری در بازی Infinite Warfare پیدا کرد. جنگاوری بی‌نهایت، سعی دارد تا داستانی چفت و بست‌دار و به قول معروف Call of Duty گونه را به مخاطبانش ارائه دهد، اما وجود برخی مشکلات در دل داستان‌سرایی و از همه مهم‌تر، بخش چند نفره، از کلیت اثر یک بازی معمولی ساخته که شاید تنها ویژگی آن، نزدیک بودن به راه و روش سری بازی‌های Modern Warfare است. البته ما قصد نداریم که دیگر بازی‌های جدید مجموعه CoD را با بازی‌های قدیمی‌تر مقایسه کنیم چون منطقا و اساسا، مسیر این مجموعه به طرفی سوق داده شده که باید انتظاراتمان را به بهترین حالت ممکن آن مسیر معطوف کنیم. باید این موضوع را قبول کنیم که هر بازی، نیاز به پیشرفت‌هایی دارد و تغییر مسیر و نو‌آوری، موضوعی حائز اهمیت برای بقای یک مجموعه است. این قضیه در مورد Infinite Warfare به مراتب بیشتر از چند نسخه‌ی قبل احساس می‌شود.

 

 دانلود ویدیو بررسی با رزولوشن HD 720p

 

استودیو اینفینیتی وارد که چند سال پیش با بازی Ghosts حسابی خراب کرده بود، حالا توانسته محصولی از دل سری CoD بیرون بکشد که شایستگی‌های بیشتری در بخش‌های کلیدی و ریشه‌ای از خودش بروز می‌دهد. سازنده‌های بازی کاملا متوجه شده‌اند که نیاز یک بازی Call of Duty، نه یک داستان پرپیچ و خم و پر از حفره‌های مختلف، بلکه داستانی ساده و خطی، اما با روایتی با نظم و تمیز به همراه شخصیت‌هایی ماندگار و سناریویی قالب درک است. شخصیت‌هایی که می‌توانند با ایجاد روابطی هر چند نخ‌نما و پیش‌پا افتاده، در دل مخاطب جای بگیرند.

 

این مسائل شاید چیزهایی باشند که طرفداران قدیمی مجموعه به خوبی با آنها آشنا هستند. اگر Black Ops 3 را به خاطر داشته باشید، بخش داستانی به طور کامل اسیر المان‌های علمی-تخیلی غیرقابل باور شده بود و گاه بازیکن حس می‌کرد که با یک بازی دیگر، جز سری Call of Duty رو به رو شده، اما اینفینیتی وارد با Infinite Warfare، در نمایش یک دنیای قابل درک و واقع‌پذیر، عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

 

CoD IW

جان اسنو، آنقدرها هم جان اسنو نیست!

داستان بازی Infinite Warfare در آینده‌ای دور دنبال می‌شود، جایی که طبق معمول، منابع کره‌ی زمین رو به اتمام است و انسان‌ها مجبور می‌شوند تا با سفر به دیگر سیارات منظومه‌ی شمسی و تشکیل کلونی‌های مختلف، به بقای خود ادامه دهند. البته به مانند سایر کلیشه‌های اینچنینی، دشمنی از دل خود انسان‌ها جوش و خروش می‌کند و آغازگر جنگی عظیم می‌شود. ما امثال این داستان‌ها را در بسیاری از بازی‌های علمی-تخیلی مانند Killzone یا حتی نمونه‌ای داخلی، یعنی ارتش‌های فرازمینی شاهد بودیم، با این حال مسئله‌ی مهم، شیوه‌ی روایت و پیشبرد داستان، پیاده‌سازی دیالوگ‌ها و از همه مهم‌تر، به خدمت گرفتن روند گیم‌پلی است. حتی اگر به نسخه‌های قدیمی‌تر مجموعه Call of Duty نگاه بیاندازیم، می‌بینیم که داستان بازی‌ها عمدتا کلیشه‌ای بوده‌اند، اما سازندگان آنها توانسته‌اند به شکلی داستان را روایت کنند که مخاطب با روندی چالش‌برانگیز، هیجانی رو به رو شود.

 

بازی از همان ابتدا، سعی نمی‌کند که مخاطب را درگیر چندین و چند سناریو و شخصیت مختلف کند و در عوض، تمام تمرکز بر روی بازگو کردن یک روایت، یک داستان و یک گروه است تا مارا به هدف نهایی برساند.

 

شخصیتی مانند کاپیتان نیک رییس، که ما در قالب او قرار می‌گیریم، خوشبختانه دارای ویژگی‌های مثبت و بارزی مانند استواری، قدرت و پایبندی به اهدافی است که برای تعریف شده است. البته شخصیت رییس آنقدرها که باید، پخته نمی‌شود و ما تا لحظات پایانی بازی، او را فقط در حال انجام وظیفه یا به کاربردن اصطلاحات نظامی و صحبت با سربازانش مشاهده می‌کنیم. البته مشخصه‌ی واقع‌بینی کاپیتان رییس، به خوبی در بازی نشان داده می‌شود و خوشبختانه داستان آن را لوس نمی‌کند.

 

شاید تنها شخصیتی که در اینفینیت وارفر مقداری از بار جدیت و عبوص بودن کلیت بازی کم می‌کند، روباتی جنگاور به نام ایتن است. نمی‌دانم چرا، ولی ایتن از اولین لحظه‌ی ورودش به بازی، آنقدر خوش‌زبان است که می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند. وجود روابط دوستانه و حتی برادرانه بین کاپیتان رییس و ایتن، با اینکه امکانش بود تا بیشتر از اینها روی آن کار شود، اما لحظاتی به یادماندنی را برای مخاطب ساخته و پرداخته می‌کند که مقدار زیادی به چاشنی خاطره‌انگیزی بازی و هک شدن نام کاراکترها در ذهنمان کمک می‌کند.

 

CoD IW

درگیری‌های فضایی و انفجارهای چشم‌نواز، جزو نقاط عطف بازی محسوب می‌شوند.

اما در سوی دیگر ماجرا، شخصیت منفی بازی قرار دارد که استودیو اینفینیتی وارد برای جذاب کردن آن، از کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو سریال مطرح گیم آف ترونز کمک گرفته‌اند. اضافه شدن این بازیگر محبوب سبب شد تا بسیاری از علاقه‌مندان وی، حضورش در Infinite Warfare را به فال نیک بگیرند، اما متاسفانه، برخلاف چیزی که ما تصور داشتیم و فکر می‌کردیم وجود هرینگتون می‌تواند یک کاراکتر منفی تاثیرگذار را برای ما تضمین کند، چیزی جز مشاهده‌ی حیف و میل شدن پتانسیل‌های موجود نصیبمان نشد. اگر داستان‌نویسان IW کمی بیشتر به شخصیت هرینگتون می‌پرداختند و قدرت مانور بیشتری به او اهدا می‌کردند، مطمئنا می‌توانستیم با یکی از ترسناک‌ترین دشمنان تاریخ مجموعه Call of Duty رو به رو شویم.

 

البته داستان در پس‌زمینه به خوبی پیش می‌رود، اما پیاده‌سازی یک شخصیت منفی، گاهی باعث می‌شود تا هیجان و علاقه‌ی مخاطب نسبت به بازی و اتفاقات پیرامون کاراکترها بیش از پیش شود.

 

روند کلی بخش تک نفره‌ی داستانی پر از لحظات هیجانی یا همان ست‌-پیس‌های معروف Call of Duty گونه است. البته از یک جایی به بعد، شما می‌توانید علاوه بر مراحل اصلی، به ماموریت‌های جانبی بروید که این کار سبب می‌شود تا کاپیتان رییس هم تعداد بیشتری از سیارات و مناطق منظومه را از شر نیروهای SDF خلاص کند و هم قابلیت‌های جدیدی برای خود دست و پا کند.

 

نقطه عطف مراحل بخش داستانی، نبردهای فضایی هستند. داگ‌فایتینگ‌های فضایی با انبوهی از سفینه‌های دشمن و اکشن‌های پر زد و خوردی که در این بین پیش می‌آید، مخاطب را برای انجام هر چه بیشتر این دست از ماموریت‌ها، سوار بر جکال‌های تیز پرواز ترغیب می‌کند.

 

CoD: IW

جکال خود را خوشگل کنید!

امکان شخصی سازی اسلحه‌ها و دسترسی به امکانات متنوع سلاح‌ها، به نظرم راحت‌تر و به دور از شلوغ‌کاری‌های بازی‌های قبلی، مخصوصا Black Ops 3 شده و دیگر خبری از انبوه گزینه‌های سرگیجه آور نیست. حتی این شخصی‌سازی به سفینه‌های جکال هم کشیده شده و شما می‌توانید علاوه بر ارتقا سلاح‌های آن، نقش و نگار خاصی برایش در نظر بگیرید. مشخصا اینفینیتی وارد پی به سلیقه‌ی مخاطبانش برده و فهمیده که مخاطب Call of Duty، به دنبال پیچیدگی نیست و هیجان در کنار امکانات در دسترس، چیزهایی هستند که آنها به دنبالش می‌گردند.

 

اما می‌رسیم به بخش چند نفره‌ی آنلاین، جایی که متاسفانه اینفینیتی وارد نتوانسته آن خروجی مورد انتظار و در حد نسخه‌ی سال قبل مجموعه ارائه دهد و در عوض با تجربه‌ای معمولی، به دور از هر گونه پیشرفت و خلاقیت رو به رو هستیم. به جرات می‌توان گفت که اینفینیت وارفر چندین قدم از بخش مالتی پلیر بازی Black Ops 3 عقب‌تر است و با فاصله‌ی کمی از Advance Warfare قرار دارد.

 

در عمل، مخاطب هیچ مکانیک جدید که با دیدنش هیجان‌زده شود، در بخش چند نفره مشاهده نمی‌کند و ظاهرا با Call of Duty رو به رو هستیم که چندین‌ سال از عرضه‌اش گذشته است. اگر تجربه‌ی قبلی شما از بخش چند نفره‌ی CoD، بلک آپس 3 بوده باشد، مطمئنا متوجه کاهش سرعت، محدود شدن نقشه‌ها و کمبودهای ریز و درشت در اینفینیت وارفر می‌شوید. حتی وجود جت پک و راه رفتن بر روی دیوار، هیچ کدام عاملی نمی‌شوند تا سرعت روند گیم‌پلی بخش چند نفره را به آن استانداردی که باید، برساند.

 

CoD: IW

بخش چند نفره به اندازه‌ی Black Ops 3 جذاب نیست و نقشه‌های آن، چیز خاصی برای ارائه ندارند.

البته از حق نگذریم، بخش چند نفره‌ حالت‌های متنوع در کلاس‌بندی‌های مختلف پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که دست بازیکن را برای انتخاب باز می‌گذارد. اینفینیتی وارد با پیروی از روشی که استودیو ترای‌آرک در بلک آپس 3 پیش گرفت، سیستمی شبیه به اسپشیالیست‌ها به نام ریگ معرفی کرده است. ریگ‌ها نوعی کلاس‌بندی خاص هستند که به مخاطب ویژگی‌های گیم‌پلی خاص را ارائه می‌دهد. ریگ‌ها هم قابلیت ارتقا دارند و بسته به نوعی که انتخاب می‌کنید، یک سلاح مخرب یا امکانی ویژه، برایتان فراهم می‌شود. البته برای رسیدن به ریگ‌های قوی‌تر و مجهزتر، نیاز دارید تا سطحتان را هم بالاتر ببرید.

 

با تمام این تفاسیر، بخش چند نفره Infinite Warfare نه با انبوه حالت‌ها، نه با حالت‌هایی که مخصوص مسابقات e-Sports ساخته شده و نه سیستم‌هایی نظیر کوارترمستر و میشن تیم، نمی‌تواند به طور تمام و کمال یک مخاطب پر و پاقرص Call of Duty را راضی نگه دارد، چه برسد به کسانی که تازه می‌خواهند با مکانیک گیم پلی بخش چند نفره آشنا شوند.

 

بخش زامبی، درست جایی است که عاشقان مخصوص خود را دارد و باید این مژده را هم بدهیم که این بخش بسیار پرجزئیات‌تر از بازی‌های قبلی دنبال می‌شود. این بخش هم دارای قسمت چند نفره‌ی آنلاین و هم تک نفره است. شیوهه پیشبرد و اجرای بخش زامبی که بسیار شبیه به فیلم‌های دهه ۸۰ میلادی با فضایی سرگرم‌کننده و ترسناک است. سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا این بخش، تفاوت‌های زیادی با بازی‌های قبل داشته باشد و اتمسفر حاکم بر این بخش، به ایجاد حس همکاری تیمی کمک می‌کند.

 

CoD: IW

ماموریت‌های جانبی زیادی انتظار شما را می‌کشند.

به مانند بخش چند نفره‌ی آنلاین، در بخش زامبی هم شاهد تنظیمات خوبی هستیم و شما می‌توانید با توجه به این تنظیمات و بازشدن امکانات جدید، تجربه‌ی رو به رشدی در بخش زامبی تجربه کنید. با هر چه پیشروی در بخش زامبی، با تعداد کثیرتری از زامبی‌های جون سخت‌تر رو به رو می‌شوید و همین قضیه باعث ایجاد چالش ّای فراوانی خواهد شد.

 

با اقتدار می‌توان گفت بخش زامبی CoD: Infinite Warfare از حیث وسعت امکانات و اتمسفری که دارد، جایی برای وقت‌گذرانی و سرگرمی نیست و مخاطب با چالشی بزرگ رو به رو می‌شود.

 

بازی CoD: Infinite Warfare تلاش مصرانه و بسیار زیاد اکتیویژن را برای بازگرداندن این مجموعه به دوران اوجش نشان می‌دهد. استودیو اینفینیتی وارد با ارائه‌ی Infinite Warfare، نشان داد که خودشان را پیدا کرده‌اند و قابلیت این را هم دارند تا بتوانند یک بازی به یادماندنی و حتی به جرات، جریان‌ساز را از دل مجموعه Call of Duty بیرون بکشند. با این حال، مشکلات و عقب‌افتادگی‌های عدیده‌ بخش تک نفره داستانی و پردازش بسیار ناچیز شخصیت منفی پرپتانسیل بازی، عاملی شده که شاید آن روند یک دست و تمیز داستان نادیده‌ گرفته شود و Infinite Warfare هم به لیست بازی‌هایی از سری Call of Duty اضافه شود که عمر آنها نهایت یک سال است و بعد از به دست فراموشی سپرده می‌شود.

 

برای خرید بازی Call of Duty: Infinite Warfare به وب‌سایت pspro.ir مراجعه کنید.

35
بررسی ویدیویی بازی Call of Duty: Modern Warfare Remastered
14
بررسی ویدیویی بازی The Last Guardian
20
بررسی ویدیویی بازی Final Fantasy 15
ارسال نظر

تصویر امنیتی بالا را به صورت عددی وارد کنید
نظر شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد.
۵ نظر
  • غفاری پاسخ

    سلام عالی مثل همیشه میشه لطفا یه ویدیو درست کنین و نحوه بازی کردن در حالت Multiplayer بازی ها (یعنی نحوه اجرای بازی در این حالت و رفتن به این حالت و..) رو کاملا تشریح کنید هر سایتی هم زدم نتونستم ببینم چجوری باید حالت Multiplayer رو بازی کنم ممنون می شوم خیلی زیاد سپاس

  • پارسا پاسخ

    کارتون عالیه اگه میشه watch dogs 2 رو هم نقد و بررسی کنید

  • محمد امین پاسخ

    سلام و خسته نباشید نقد خوبی بود ولی بهتر از این میتونستید نقد بکنید شما سری بلک اپ زامبی های دلقک مانند تشبیه کردید و خودتون باید توجه کرده باشید تو خود زامبی اینفیتی وار دلقک هم میاد جو هم بسیار بچه گونه طراحی شده راجبع مولتی هم به خاطر عتراض خیلی ها دارن مدت زمان بوست چامپ کم و محدود میکنن تا بازیکن بیشتر حس بازی کردن در سری های مدرن وارفر بهش دست بده و اینکه خود بتلفیلد یک هم چند مود محدود نداره که بخواد مخاطب از کلاف زده بشه کسانی از تازه میخوان مولتی کلاف تجربه کنن همون طور که تو سری بلک اپ خیلی نتونستن صد درصد اینجا هم نمیتونن چون پلیر ها به شدت پرو هستن و پینگ ما بالا و تجربه بسیار بالایی میخواد که بتوان هم سطح پلیر ها بازی کرد

  • s پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشید آقا من می خواستم بگم اینقدر با توجه به جو حاکم نقد نکنید و با توجه به خود بازی نقد کنید اون چیزی که تجربه کردید اون چیزی که هنگام بازی توی تمام وجودتون جریان پیدا می کرد من به شخصه از این بازی لذت بردم و اگه می خواستم این بازی رو نقد کنم هم از خوبی هاش می گفتم هم از بدی هاش

  • ashkan gamer پاسخ

    خیلیم عالی خسته نباشید میگم به بچه های تک شات و سپاسگزارم از اقای دانیال نوروزی فقط نقدو بررسی ویدیویی ریمستر مدرن وارفیررو قرار میدید؟؟