۱۰ واقعیت جالب و عجیب در مورد بازی No Man’s Sky

رسول خردمندی
ﺳﻪشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
۱۰ واقعیت جالب و عجیب در مورد بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky از منظر منتقدین و گیمرها تا حدودی توانسته موفق ظاهر شود. شاید دنیای وسیع این بازی پس از مدتی خسته‌کننده شود ولی به این معنی نیست که شما همه چیز از این بازی را می‌دانید! در این مقاله سعی شده واقعیت‌های جالبی از این بازی تهیه شود. با تک‌شات همراه باشید.


No Man’s Sky که توسط استودیوی هلو گیمز ساخته شده دارای جهانی باز است. گیمر کاملا آزاد است تا هر سیاره‌ای که دلش بخواهد برود و به اکتشاف بپردازد. در محیط گسترده‌ی بازی، موجودات زنده‌ی دیگری نظیر بیگانگان فضایی، گیاهان مختلف و حیوانات وحشی وجود دارد که می‌توانید آنها را با استفاده از ابزار خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. در این مقاله سعی بر این شده تا پیش از شروع بازی با حقایقی از این اثر رو‌به‌رو شوید.

 

 

۱۰- دنیای بازی بی‌نهایت نیست


با اینکه دنیای این بازی وسیع بوده ولی بی‌نهایت نیست. بر اساس گفته‌های استودیو هلو گیمز و سونی، در این بازی ۱۸ کوانتیلیون سیاره برای اکتشاف وجود دارد که اگر هم گیمر حوصله‌‌ی اکتشاف سیاره‌های جدید را در منظومه‌های دیگر داشته باشد، نزدیک به ۵۰۰ بیلیون سال طول خواهد کشید که تمام سیارات بازی No Man’s Sky کشف شود!

 

 

۹- گیاهان و حیوانات داینامیک


از آنجایی که تعداد سیارات به صورت سرسام‌آوری زیاد است، برای خلق حیات وحش و اکوسیستم، سازندگان از الگوریتم‌های ریاضی استفاده کردند تا اینکه به صورت معمولی خودشان به طراحی بپردازند. البته سازندگان ادعا کرده‌اند که آب و هوای سیارات و دیگر متغیرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت کلی ۱۱ متغیر در No Man’s Sky وجود دارد.

 

No man


۸- هیچ صفحه‌ی بارگذاری در بازی وجود ندارد


شاید فکر کنید برای ورود به هر سیاره باید منتظر صفحه‌ی بارگذاری بمانید ولی خوشبختانه در بازی این چنین صفحه‌ای وجود ندارد و می‌توانید به راحتی در هر قسمت از بازی سفر کرده و لذت ببرید. تنها در همان ابتدای بازی، صفحه‌ی بارگذاری را شاهد خواهید بود که شما در سفینه‌ی خود نشسته‌اید و در حال سفر هستید. در حقیقت در این زمان، بازی در حال پردازش الگوریتم‌های مخصوص به خود است و محل ذخیره‌ی بازی شما در کهکشان پیدا می‌شود. اینکه این بازی صفحه‌ی بارگذاری دیگری ندارد باعث خوشحالی گیمرهای زیادی است.

 


۷- سازندگان قربانیِ سیلی عظیم شده بودند!


دفتر سازندگان No Man’s Sky در شهر گیلدفورد واقع در انگلستان بود. از بختِ بدِ سازندگان در شب کریسمس سال ۲۰۱۴، بارش باران در این شهر شدت گرفت و باعث شد تا اهالی این شهر با سیل رو‌به‌رو شوند. این واقعه درست یک سال پس از معرفی بازی No Man’s Sky بود. تیم سازنده به کلی رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تجهیزات و ابزارهای توسعه‌ی بازی را از دست دادند ولی استودیو هلو گیمز بیان کرد که این سیل به این معنی نیست که کار ما به صورت کلی تمام شده است. دوباره از ابتدا تلاش خواهیم کرد و صرفا انتشار بازی به تعویق افتاده است.

 

No man


۶- تیمی ۱۳ نفره


شاید باورش برای شما هم سخت باشد که بازی No Man’s Sky تفقط توسط ۱۳ نفر ساخته شد. در حقیقت در ابتدا این بازی با ۴ نفر در یک اتاق شروع به کار کرد و کم کم توانستند اعضای جدیدی به تیم خود اضافه کنند. سیل باعث شد تا هلوگیمز تصمیم بگیرد تا تعداد اعضا به ۱۳ نفر افزایش پیدا کند. در نهایت با تلاش این ۱۳ نفر امسال با No Man’s Sky طرف شدیم!

 


۵- شان مورِی از ملاقات با کین وست سر باز زد!


شان موری، سازنده‌ و سرپرست استودیو هلو گیمز از ملاقات با کین وست سر باز زد. قضیه از این قرار است که در مراسم E3 کین وست از شان خواسته تا بازی را به او نشان بدهد ولی شان از این کار خودداری کرد. در زمانی دیگر، شان قرار ملاقاتی با «ایلان ماسک» و «استیون اسپیلبرگ» فراهم کرد. هلو گیمز به صورت جدی نیاز داشتند تا از این دو شخصیت برجسته، درباره‌ی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مربوط به آنها مشورت بگیرند. جالب این است که شان  به اسپیلبرگ برای ساخت فیلم بعدی‌اش نصیحت‌هایی کرده است!

 

 

۴- تعویق زمان انتشار بازی برای باری دیگر


برای بار دیگر زمان انتشار بازی به تعویق افتاد. شان موری در تویتر خود پستی گذاشته و ادعا کرد که در آن هفته، پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده است. ماجرا از این قرار بود که هواداران بازی برای تجربه‌ی No Man’s Sky بیش از حد منتظر مانده بودند و ظاهرا یکی از هواداران با ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز و حتی تهدید به مرگ از شان موری خواسته تا بازی را زودتر به اتمام برساند. جالب است بدانید جیسون شرایر، اولین ژورنالیست بازی‌های ویدیویی که خبر به تعویق افتادن بازی را نوشت نیز پیام‌های تهدید به مرگ دریافت کرد! هویت فرد (یا افراد) تهدیدکننده همچنان در هاله‌‌ای از ابهام است.

 

No man

 


۳- وجود نژاد‌های مختلف در بازی


شما تنها موجود عاقل با قوه‌‌ی اختیار در کهکشانِ No Man’s Sky نیستید. در بازی نژاد‌های مختلفی از بیگانگان فضایی وجود دارد که سیاره‌های مختلفی را تحت کنترل خود دارند. شما در نقش قهرمان بازی ممکن است با دزدان فضایی متفاوتی رو‌به‌رو شوید. گاهی اوقات تاجرانی از نژاد دیگر مورد حمله‌ی این دزدان قرار می‌گیرند. حال شما این اختیار را دارید که نجاتشان بدهید یا به حال خودشان رها کنید. مسلما با نجات دادن آنها می‌توانید با نژاد مربوطه دوست و حتی متحد شوید. همچنین در سیاره‌هایی که نژاد مربوطه آنجا را کنترل می‌کنند می‌توانید به راحتی و بدون دردسر از دیده‌بان‌ها به استخراج منابع آلی بپردازید.

 


۲- به پایان رساندن بازی


هدف اصلی (تنها هدف!) بازی No Man’s Sky در این است که شما به عنوان گیمر به مرکز کهکشان برسید. تا به این لحظه معدود اشخاصی توانسته‌اند بدون استفاده از کد تقلب به مرکز جهان برسند. شان موری اعتقاد دارد که این رویه‌ی اکتشاف برای رسیدن به مرکز دنیا هیجان‌انگیز است. اگر روزی توانستید به مرکز کهکشان برسید ما را هم خبر کنید!

 


۱- شما همیشه یک سفینه خواهید داشت


در درگیری‌های فضایی شاید فکر کنید اگر یک درصد هم شکست بخورید، برای همیشه سفینه‌ی خود را از دست خواهید داد و باید به دنبال سفینه‌ای جدید باشید. خوشبختانه گیمر در همه حال یک سفینه در اختیارش قرار می‌گیرد. حتی اگر در نبردهای فضایی کشته شود، سفینه‌ای جدید به وی داده خواهد شد که هیچ تکنولوژی ویژه‌ای روی آن تعبیه نشده و مجددا باید سفینه‌ی خود را ارتقا دهید. پس در نبردهای فضایی حواستان جمع باشد که اگر با تعداد دزدان فضایی زیادی رو‌به‌رو هستید و سفینه‌ی شما چندان تهاجمی و قدرتمند نیست، بهترین کار فرار است و نباید ریسک کنید که سفینه‌تان نابود شود. در این صورت از نزدیک‌ترین ایستگاه فضایی مجددا احیا می‌شوید بدون اینکه آیتم و سفینه‌ای در اختیار داشته باشید!

 

مسلما حقایقِ دیگر و جالبی نیز وجود دارد که شما با آن رو‌به‌رو شده‌اید. چه حقیقت‌های جالبی با اکتشاف در بازی به آن پی‌ برده‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

 



ارسال نظر

تصویر امنیتی بالا را به صورت عددی وارد کنید
نظر شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد.
۳ نظر
پادکست رادیویی تک شات