سازندگان The Last of Us: Part 2، از نفرت و شوم‌بختی در این بازی می‌گویند - پنل ناتی داگ در PSX 2016

دانیال نوروزی
دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
سازندگان The Last of Us: Part 2، از نفرت و شوم‌بختی در این بازی می‌گویند - پنل ناتی داگ در PSX 2016

«این بازی در مورد نفرت است!». همین جمله از نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part 2 کافی بود تا متوجه شویم این بازی، اتمسفری به مراتب تاریک‌تر از قسمت قبلش دارد. در ادامه با تک‌شات همراه باشید تا به اطلاعاتی که کارگردان بازی در جریان پنل اختصاصی تک‌شات در PSX 2016 ارائه داده، نگاهی داشته باشیم.

 

نسخه‌ی اول بازی The Last of Us، از همان ثانیه‌های ابتدایی نشان داد که عشق و ارتباطات انسانی، پایه‌های اصلی روایت داستان هستند. کسانی که این بازی را انجام داده‌ باشند در جای جای بازی متوجه این المان شده‌اند. اما اینطور که از صحبت‌های نیل دراکمن، کارگردان قسمت دوم The Last of Us مشخص است، در این بازی ما با روی دیگر تعاملات انسانی رو به رو خواهیم شد.

 

دراکمن در صحبت‌های خود، به این نکته اشاره می‌کند که بازیکن در The Last of Us 2 کنترل شخصیت الی را از همان ابتدا به دست می‌گیرد. بازی سال‌ها پس از نسخه‌ی اول روایت می‌شود و الی، در سن ۱۹ سالگی به پختگی خاصی رسیده است. الی در نسخه‌ی قبلی با اینکه ۱۴ سال سن بیشتر نداشت، اما دیالوگ‌ها، طرز تفکرات، جنگندگی و زیرکی‌اش، او را در رده‌ی انسان‌های بالغ قرار داده بود و هیچ وقت حس نمی‌کردیم که با یک دختر بچه‌ی بی‌دفاع طرف هستیم.

 

سازندگان بازی سعی دارند تا مخاطبان مجموعه، همان حسی که در قبال بازی اول داشتند را در مورد بازی دوم هم حفظ کنند. مانور داستان بیش از پیش بر روی دو شخصیت جوئل و الی خواهد بود و قرار نیست تا تمرکزی بر روی کاراکتر دیگر معطوف شود.

 

The Last of US

اشلی جانسون، بازیگر و صداپیشه نقش الی در مجموعه The Last of Us - پنل بازی The Last of Us: Part 2 در PSX 2016

در جریان پنل اختصاصی ناتی‌ داگ، اشلی جانسون، بازیگر و صداپیشه‌ی شخصیت الی نیز در کنار تروی بیکر، صداپیشه و بازیگر نقش جوئل حضور داشتند. جانسون در مورد کار کنار دراکمن در هر دو بازی The Last of Us گفت که هر دوی این پروژه‌ها از جهات گوناگونی خاص و منحصر به فرد بودند. او همکاری خود را با دراکمن، بیکر، بازیگران دیگر و در کل ناتی‌ داگ را بسیار واقعی و شفاف عنوان کرد. بیکر در ادامه‌ی صحبت‌های اشلی می‌گوید که جوئل شخصیتی است که دلش برای او بسیار تنگ شده است. بیکر از ناتی داگ به عنوان یک خانواده یاد می‌کند.

 

اگر تریلر رونمایی از بازی را مشاهده کرده باشید، نکته‌ی جالب توجه، لرزش دستان الی در هنگام گذاشتن انگشتانش بر روی سیم‌های گیتار بود. او که ظاهرا یک درگیری بسیار شدید را گذرانده و عده‌ای را از دم تیغ رده کرده، شروع به نواختن گیتار و آوازخوانی می‌کند. وقتی از جانسون در مورد این صحنه و لرزش دستش سوال شد، وی گفت که نمی‌تواند چیز خاصی در حال حاضر ارائه دهد، با این حال گفت که الی وارد مهلکه‌ای مخرب شده است. دراکمن در مورد این صحنه گفت که شکل‌گیری سکانس موسیقی از دو سال پیش که ایده‌اش را به جانسون فرستادم، آغاز شد.

 

The Last of Us

نیل دراکمن، کارگردان قسمت دوم مجموعه The Last of Us و مهره‌ی کلیدی استودیو ناتی داگ - پنل اختصاصی The Last of Us: Part 2 در PSX 2016

Last of Us 2 از تکنولوژی‌های پیشرفته و کاملا جدیدی در بخش موشن کپچر بهره می‌برد که تا به امروز در ناتی‌ داگ بی‌سابقه بوده است. در این پنل البته صحنه‌هایی از اجرای جانسون با استفاده از سنسورهای حرکتی موشن کپچر و تبدیل آنها به حرکات الی در داخل بازی نیز نشان داده شد.

 

دراکمن در ادامه‌ی صحبت‌های خود، مقداری نگرانی‌اش نسبت به تکرار صحنه‌های کلیدی و تاثیرگذار قسمت اول در بازی دوم را عنوان کرد. اینطور که از صحبت‌هایش پیدا است، او و تیم سازنده‌ی بازی قصد دارند تا تجربه‌های متفاوت و جدیدتری نسبت به نسخه‌ی اول را به مخاطب ارائه دهند و نمی‌خواهند بازیکن در نقطه‌ای از بازی بگوید «این را هم در قسمت قبل دیده بودم!».

 

The Last of Us

تروی بیکر، اشلی جانسون و نیل دراکمن - پنل اخصاصی بازی The Last of Us: Part 2 در PSX 2016

بیکر و جانسون، هر دو در صحبت‌های خود عنوان کردند که دراکمن، کارگردان مورد علاقه‌ی آنها است و کار کردن با وی بسیار تجربه‌ی لذت بخشی است. او آزادی عمل خوبی در اختیار بازیگران و تیم می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا ایده‌های آنها هم وارد سکانس‌ها شود.

 

دراکمن در انتها تایید کرد که گوستاوو سانتائولایا، آهنگساز و موسیقی‌دان آرژانتینی که وظیفه‌ی آهنگسازی قسمت نخست The Last of Us را بر عهده داشت، در قسمت دوم نیز حضور دارد. این خبر بسیار خوبی برای طرفداران بازی است، چون که یکی از نقاط قوت بازی نخست، موسیقی اصیل، خاص و همراه با جریانات و اتفاقات بود.

The Last of Us

گوستاوو آلفردو سانتائولایا (زاده سال ۱۹۵۱ در ال پالومار آرژانتین) نوازنده، آهنگساز فیلم و تهیه‌کننده آرژانتینی است. وی دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار برای بهترین آهنگسازی در فیلم‌های «کوهستان بروکبک» و «بابل» در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ شده است. همچنین اولین تجربه ساخت موسیقی بازی ویدیویی وی، بازی The Last of Us است که موفقیت‌های بسیاری را هم بدست آورد. ساز مخصوص وی چارانگو، ساز سنتی کشور آرژانتین است. سانتائولایا به مدت بیست و سه سال است که در لوس آنجلس، کالیفرنیا به همراه همسر و فرزندان خود زندگی می‌کند.



بازی The Last of Us: Part 2 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و قرار است به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شود. همانطور هم که در رونمایی بازی مشخص شد، این بازی کاملا با کنسول پلی‌استیشن 4 پرو تطابق دارد و می‌توان از قابلیت‌هایی مثل رزولوشن 4K، HDR و پیشرفت‌های بصری در این کنسول نسبت به نسخه‌ی معمولی بهره برد.

 

نظر شما در مورد بازی چیست؟ آیا واقعا نیاز بود ناتی‌ داگ The Last of Us 2 را بسازد؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

 



ارسال نظر

تصویر امنیتی بالا را به صورت عددی وارد کنید
نظر شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده خواهد شد.
۱ نظر
پادکست رادیویی تک شات